my page

Rabu, 04 Agustus 2010

holiday....wut im doing?

HER VS remed...



tulaaa...mak kata..abah kataa balja rajin-rajin...tapi ak tetap malas..tengok citer laa..tidur banyak..lepak kat gym...kan dah susah skrg..orang sebok cuti ko sebok amik exam lagi..sume sebab nak naikkan grade..kalau tak naik nanti tak dapat pinter 3 ke atas..pastu MARA nak saman aku plak..bagi surat amaran...NAPE TAK DAPAT 3 POINTER KE ATASS??AKU TAK BAGI HANG ELAUN KANG??!...haa..lebih kurang laa isi die kan..dalam bahase kasarnyerr...malas laa nak berbahasa skema plak kat blog ni... so..kesimpulannyerr...walaupun ape cara skali pon aku kena dapatkan 3 pinter gak tuk sem ni..wpun tergeliat urat ...tercabut rambut.. berkedut kulit..ahahhaha...naseb baik laa ade peluang remed or HER ni...so ade laa kesempatan nak dapatkan nilai lebih baik...pasni x yah laa sebok2 amik SP...dan ak rase peraturan baru nikan untuk kesenangan dosen gak..bila ramai dapat A atau lulus dalam HER/remed..tak payah laa student amik SP..so dosen pon leh cuti tak payah mengajar tuk budak2 yang nak amik SP...pandai kan UKRIDA...ahhhahaha~~

sayangkan pinjaman MARA gym ditinggal-tinggalkan..

oleh karena ak nak kasi maintain study tuk HER/remed ni..terpakselaa aku cuti gym tuk bbrape hari...kalau tak nanti aku penat plak..pastu tak mo study..walaupun petang-petang bukan aku study pon..sebab tak masuk..hahhaa...tido adelaaa..malam baru celik mata study.. bila tak p gym aku rasa lemak-lemak aku cam bertambah plak..so skrang ni cara nak maintainkan berat badan adalah dengan cube berdiet sehabis mungkin...ahhahaa...terpaksalaa aku makan sup...sayur air je laa tuk 2-3 hari...punyelaaa..!!~~ member2 pun cakap ...

nini: masak ape fara?

aku:haa..sup sayur de mee...sket2...


nini: smlm sup...ari ni sup gak...


aku: hehhee..alaa smlm tu soto...ari ni sup laa...lain...


nini as housemate aku...pon bosan kot tgk mknn aku tak bervariasi....ahhaha...light cam tu jerr... alaa..tunggu laa berat badan aku jadi 50kg bru ak leh msak nasi lemak ker..beriani gam ker skali skala...sabar eaa...lagi 4 kilo jer ni nak turun...

HEALTH FREAK...me..?? yess i am..!!


smlm ak ngan rita p Tomang nak beli barang sket...ak nak tgk de tak jual beras perang..fuhh...naseb baik ade..tapi agak mahal laaa...5 kilo...dalam 40 ribu rp..hurmmm..besaala.a.kalau nak sehat memang camtu..kenala berkerah duit seket tuk makanan yang sehat.. tapi sebab aku naik basikal so susah laa plak nak bawak beras...bakul aku tu bukan stabil sangat...kang tak pasal-pasal..bakul ke mana..beras kesayangan aku ke mana..ahhaa...lol..
lagi satu aku segan laa plak nak beli depan rita...msT die kata ak ni Health freak!..ahahha..nanti abes exam bru aku beli laa..mayb esok ...tapi esok pnyer plan nak p gym..abeskan mase kat sne...kira qada gym laa nii..hehee..

PLANNING... actually, banyak sebnrya planning aku tym cuti ni...tapi rata-rata dalam kepala aku pasal masak kot..
pertama:
pergi gym yang tggal beberpa hari valid before puase...segan plak aku nak p tym pose2..nmpk sgt aku tak berpuase...lagi pon mana penting..terawih ke gym..terawih bulan puase ni sebulan dalam setahun jer..

kedua: mntak cuti sebulan kat gym..sebab nak puase..

ketiga: nak p hero or carefore..beli barang sket..ikan..lama tak makan ikan..hehhee..


keempat: rase nak p hanamasa plak...sebab nak rase kimchi tu....lame tak wat kimchi sebab tak ade bahan..mana nak dapat serbuk lada...??...huhu..

kelima:
macam nak pergi tanah abang...hehhee..tak tau laa nak beli..kalau baju raye tak payah sebab beli kat malaysia jer..rase nak beli kain elaa..nak wat selendang...huhuhu...tngh trend skrng..mak kata baju cotton kurung tgh trend...tapi cm tak sesuai laa plak wat baju rya...nmpak cam dull laa plak...raya msT laa nak lip laplip lap..ahahhaa..kalau tak bpe nak lip lap aku pkai je laa baju rya tahun lepass..rase nyerr aku lagi krus ni dr tahun lpas..mest leh muat lagi...huahuahua!!~~

keenam: nak shopping seluar merah tu kat matahari..asyik tertangguh je walaupun aku dalam semnggu mesT 2-3 kali pergi CL..

poor my bro..
ni gmbo mse rya 2 thun lpass..skrg dh tggi..sore pn dh garau..hehee

smlm aku call mak aku...sje lme x dgr citer...mak cakap apit demam..aku takut kena denggi jerr....so after ak call mak..ak cal mak long..nak cakap ngn apit....die kata demam..dah 3 ari..tp dah ok sket...ak ckp klu dmam lagi..sok prgi klinik...yelaa..denggi ni snrnye simple jer...tp sbb penanganan salah or lambat tu yg leh wat kematian...so ak pnyer laa consent..suh minum air banyak2 dngn cari jus jambu...n sup ketam...die kata dah kembung dah minum air...ahhaaa..naseb laa..kalau infus tak de laa sush sangat kan...harap2 die sembuh cpt...risau gak aku...walaupun ak ni nmpak brutal ..tapi ak tetapkan sayangkan adik-adik aku... 2 hr lepas ..abg fahmy blas ym aku..die pon kata demam gak..tgh musim kot..ak ckp laa bnde yang sme gak cam ak ckp akt adek aku...



so ..pncegahan lebih baik dr mengubati..tingkatkan antibodi anda,...ahhaa...cam ak..bersenam ..p gym..konsumsi mkn yang sehat...ahhaa..

INSOMNIA.......
sekadar gambar hiasan

dah dua malam aku tak dapat tidur...sama ade sebab aku tdur petang atau aku minum caffein tym breakfast smlm...atau pon aku dah besa penat..so bila tak p gym ni..rse tak leh tidor tanpa gym..ahhahaa...sume leh jadi probability...ok laa. hari ni aku try..tak tido petang dan tak minum caffein...heheee

Tidak ada komentar: