my page

Senin, 09 Agustus 2010

haRi yaNG boleH taHan BEst...



aku bangun agak lewat hari ini, ingatkan nak pergi gym kelas pagi...tapi nmpaknyer kenalaa pergi petang(masa aku tulis ni..bru balik gym..hehehe...capek!..)..aku pun bangun dan berkira-kira nak try masak beras perang tujuga...tak puas hati aku semalam masak mentah...huhuhu...tak pernah-pernah aku masak nasi mentah, tiba-tiba kali ni mentah plak...tercabar keupayaan aku..!..hahhaa!!..

ni sayur air pluss goreng2 sket..onie kataa sedap makan dengan brown rice..

ni brown rice...tak nyempat aku...amik gambo msa spruh makan td..

tadi aku masak sambal ayam dengan sayur air kobis cinaa...dengan brown rice tu...onie kata kena banyak air...haaa...ambik ko!..aku pun agak-agak laa air tapi banyak gak...nasi tak sampai 1 cawan tapi air cam 2 cawan gak laa..masak die lame gilee...aku siap masak 2 lauk..pastu mandi..dan kemas bilik dan baju lagi...punyerlaa lame....tapi dengan berkat kesabaran dan izin Tuhan akhirnyaa...menjadi juga beras perang tu...masak juga akhirnyaa...dan aku makan dengan gumbira nyaaa...!!..heheheee....walaupun tak berapa sedas sebab tawar..tapi sampai sekarang aku rasa tak lapar...bagus kan...aku ni dah laa pantang lapar sket...pastu nak mengunyah jerr...tadi pon masa abes kelas basikal tadi kepala aku pening...aku takut hipoglikemiaa...aku pon pergilaa beli kuih pukiss...tu pon tak habis...ade laa lagi 3 ketul..makan banyak-banyak pulaa nanti perut bergoncang sebab after rehat aku nak masuk kelas combat plak..

nilaa gym yang aku pergi selama ni..

so tadi aku masuk 3 kelas, hip hop, RPM dan combat..tapi aku masuk hip hop dan rpm...pastu rehat 1 jam.makan2 kuih pukis...kul 8 baru sambung combat...memang penat..tercungap2 gak..hip hop hari ni pon penat sebab terlompat-lompat...tapi choreograph dia tak de laa susah sgt...cume bunga nak last-last die yang susah ..ala-ala Usher...memang laa susah nak buat..aku ni bukannyer talented sangat nak menari...suka-suka adelaaa...masa kelas RPM aku tak berpeluh sangat...dah laa sejuk...tapi nak racing cam tak larat..hahaha...naseb baik combat tadi badan aku cam berasap jerr...peluh pon cam nak masuk mulut..kalau aku tak pakai tudung mesti dah menitis-nitis...tapi pakai tudung kena serap laa..

sekadar gambar hiasan
walaupun penat tapi memang PUAS HATI...dahlaa beberapa hari tak pergi gym sebab exam..kena laa berhempas pulas kali ni..hahhaa...nak maintain balik body shape...kalau tak dapatlaa nak pakai baju yang aku baru beli....hahhaa... Balik tadi aku rasa cam nak minum air sedap tapi tak bergerak pula nak beli..tak taulaa..last2 balik kau minum teh hijau yang pahit ni jugaa...gile tahan aku...gara-gara nak kurus tahap gaban..gula yang sikit pon aku kiraa...tak pelaa...camne erkk...bulan puasa nanti diorang sume masak sama-sama...kalau aku dengan ni2 tak join tak sedap plak...walaupun aku berdiet..nak jogging petang2...rasanyer kena gak join...nanti laa aku cakap ngan ni2...

Tidak ada komentar: