my page

Sabtu, 07 Agustus 2010

hari ini dan semalam







ALhamudlillah....puji bagi Allah....sebab internet ok balik...smlm server down...so tak boleh nak update aktiviti semalam...so hari ini insyaAllah aku akan cube kongsikan bersama kalian..
sempat aku melukis pakai paint walaupun exam esok paginyerr

SEmALAM

ALhamdulillah, semalam ujian remed aku jalani dengan baik...soalan hampir semua sama dengan exam hari tu....tapi dr Irwandy tukar2 soalan sket...ade yang aku perasan ade yang tak...huhuhu..tapi doc Imelda ak pon tak bpe ingat sangat jwpn die...so ak try laa jawab dengan berbekalkan ilmu yang ak baca smlm...huhuhu...habis exam smlm rasa lega untuk semntraa..hehehe...ingatkan nak p gym..tapi smpai ke malam aku tak gerak plak p gym...smlm aku tidur je .....ish4...lama gak... balik dari exam..ak terus melaksanakan planning aku...puding roti dengan nasi briani...tapi nasi briani tu tak de laa pure nasi briani..aku rasa cam nasi briani campur nasi tomato jerr...aku akhirnye beli gak brown rice smlm dekat tomang...2 kg jer rm16..ish4....mahalkan...!tapi demi kesehatan jangka panjang kenala try...kata nak sehat...ni laa cara diet terbaik..nak puasa nasi memang susah kot,,,,tapikan malangnyerr...beras yang aku masak tu mentah...huhuhu...adeii...resepi dah cantek dah..tapi beras plak spoiled....ak try msj onie..tp tak balas plak..nak tanyer camne masak brown rice ni...?internet plak server down..so tak boleh search or FB ngn onie..adoiii..aku try kukus tak molaa masak..last2...aku makan je mentah2...naseb baik tak sakit perut...dahlaa..masak ayam kenduri kawen karinyer dah expired...mujur tak saket perut lagi... oleh kerana kecewa sebab mission tak terlaksana dengan jayanyerr,,,agaknyerr tu kot ak tidur sampai petang...ini bermakna aku dah mlnggar janji ...smlm aku tulis ,,ak cube untuk tiak tidur petang..tp..tidur gak...pastu tak p gym...malam aku kemas bilik...aku tukar kedudukan almari, katil, dan semua barang-barang yang ada dalam bilik...ehhehee....masa nak tukar kedudukan katil , katil tersinggung plak ventilator plak..dah tercopot pastu tak mo hidup plak...terpakselaa aku cari bapak mintak tolong die betulkan...naseb baik dia dah balik kerja petang nyer...kalau tak penat plak die nak betulkan plak ni...adakah aku menyusahkan ..?? tak kot...kata mntak tolong..nanti dapat pahala tolong orang ni...ehhehee..


kelebihan kedudukan baru ni...meja belajar dekat dengan katil..so aku bleh belajar atas katil atau duduk side sblhnyerr...best nak tengok citer sambil baring..yang penting meja msat dekat dgn tingkap....
meja dekat dengan tingkap n katil..hehehee

meja yang dekat dengan katil

.kelemahannyer, bilik nampak cam penuh...pastu katil aku betol2 dekat dengan pintu..kalau orang bukaa terus nampak aku...tp aimi kata ok laa..best juga..ibu pon kata ok jer..hehhee..at least walaupun aku tak pergi gym...tp berpeluh gak sebab angkat -angkat barang ni..boleh tahan gak berat die..dah mandi2 semua..aku pon tgk laa critaa dengan happynyerr...



hARi Ini..

aku bangun pagi gak...basuh kain , mandi dan sarapan...ak ingtkan nak p gym pagi ni..tp memandangakn pad aku tak beli lagi...pastu internet dah ok...so ak nk update blog puas2...nanti bile tak ok payah plak...susah nak jangka bile ok bile tak...yang penting nak cari pasal brown rice tu...onie kata kat fb kena masak dengan air yang banyak...ade yang cakap kena rendam..so kite ikut laa dua2nyerr.. insyaAllah aku pergi nanti tengah hari...kena pergi gak hari ni...ak kena deal dengan pihak gym sebab nak mntak cuti...huhuhu...

Tidak ada komentar: