my page

Rabu, 18 Agustus 2010

aku hAMba yang LEMAH

assalamualaikum

bismillah
.........tau tau nak mula cerita dari mana sebab banyak sangat cerita...ni semua sebab internet tak bleh 2 hari ni..so cerita 2 hari terkumpul jadi 1...nasib baik bangun-bangun internet dah ok....hurmmm...ada 3-4 cerita yang aku nak tulis hari ni...

LEmAK!!!!


2-3 hari ni juadah berbuka asyik makanan bersantan jer...contohnye:
rendang ayam...
sayur pucuk lemak ubi
nasi lemak
kari dan sayur lemak(menu semalam)..



hurmmm...camne nasib diet aku ni...aiyyakkk!!...actually ni bukan sebab masalah diet jer....makanan berlemak untuk berbuka tak berapa sesuai sebab makanan lemak lambat diproses dan diabsorpsi..dan lambat untuk ditukar menjadi tenaga...so dalam keadaan kita berpuasa sehari kalau boleh kita kenalah mendapatkan tenaga semula dengan lebih cepat..hurmm...harap-harap menu -menu seterusnya tukar lah sket...sup ker...ok gak...kaya elektrolit...
tapi disebabkan lemah..dan tak ade la kuasa nak menentukan menu apa hari ni dan semalam..so terima jelaa ikut majoriti....lagi pon susah gak nak pikir menu2 sehat ni...tapi sedap...asalkan ak bakar balik dah laa..hehehee...

aku jadi orang2 yang rugi semalam....uhuhuhu
sekadar gambar hiasan

hurmmm...tulah....kalau puasa kena lah seluruh badan berpuasa..tapi disebabkan manusia suka benda yang cantik ak pon tergoda dengan ciptaan tuhan semalam...hahhaa....nak wat camne mata aku ni suka kan benda yang sedap memandang..hehhehee...
semua bermula dengan aku pergi gym semalam...actually dah 2 hari aku pergi gym...yang tinggal beberapa hari sebelum ak frozekan..
ade la sorang mamat persenal gym...ntah laa pada aku muka die memang hansem dan comel..dah laa putih, rmbut ikal perang2 sket,bibir die merah...semalam die senyum nampak gigi( actually setiap kali terserempak bahu mesti die senyum...tu yang cek ciayyak cam ayakk..)...so nampak laa gigi die ade jaw line..so memang pakage lengkap laa...sixpad tak payah cakap laa...ahahhaha..teruknyerr aku...bagus laa hancem tapi tak sombong....hahhaa..ni baru sikit kot..aku tau laa kalau nabi yusuf hancem macam mane...sampai zulaika sanggup memfitnah baginda alaihissalam sebab geram tak dapat dan orang yang tengok baginda jari terhiris pisau pun tak terasa!....

tapi aku rasa ni semua hanya pandangan mata jer...tak rasa sampai kat hati pon.kalau sampai mesti jantung aku cam nak pecah setiap kali die senyum kat aku...hahhaha..sok last gym sebelum aku freezekan semalam...lepas ni cuti laa gym selama sebulan..huhuhu...

makanan halal jadi haram kalau....

tau laa ni disebabkan rezeki, atau kesalahan care4 yang clumsy atau memang tuhan nak uji kita...hari tu masa beli lauk basah masa makcik kaunter tu missed kira harga udang...aku tak ada masa kejadian berlaku...so dah diorang sampai kat rumah baru diberitahu...rmai yang pikir benda tu rezeki...tapi aku ngan kak tym tak pikir pon cam tu...masalahnyer makanan..jadi darah daging tu....baik baik puasa nak diterima jadi tidak diterima sebab pasal makanan tu yang tak berbayar...semalam aku dengan kak tym pergi care4...baru teringat pasal udang tu...masa berbuka aku tak teringat pula...kalau ingat mesti aku tak makan udang tu..bukan tak menghargai orang yang dah masak atau baik ke jahat ..tapi masalah halal atau haram pluss syubha...tapi dah terlanjur makan...dah jadi darah daging pon sekarang..so kenalah pikir solusi nak bayarnyer macam mana...

so kawan-kawan ...kalau terbaca blog aku ni..pikir la macam mana nak bayar balik kat care4 nanti...

Tidak ada komentar: