my page

Sabtu, 02 April 2011

respect VS takut..mana anda rasa diri anda..

assalamualaikum

hi guys...!!.lama tak update blog ni....banyak cerita tapi tak ada yang sesuai..pe pon sekarang ni aku dah pon sampai di tanjung duren!!heeeeeeeeeeee....best2...syukur kepada Tuhan..aku dan kawan2 selamat dan berjaya mengharungi minggu pertama PADAS di rumah sakit KOJA jakarta utara....macam2 cabaran yang kami kena lalui..pertama..attitude...pun jaga gile...aku ni bukan lah di kategorikan budak baik..tapi bukan juga budak jahat...yang sedang-sedang je...dan aku pulak tak suka hipokrit....hurmmm...aku paham kalau seorang yang pekerjaan professional macam doktor ni..attitude kena jaga..contoh nya hormat, beri salam pada doktor , perawat tu biasa la..tu aku boleh buat..memang kena buat pon..sebab mereka lebih tua dari kite dan lebih banyak ilmu dan pengalaman dari kita...tapi aku tak rasa kalau kita memperlakukan sesuatu seolah-olah kta ni hamba yang hina dan tak ada langusng pride...eh, come on laa...we are doctor wanna be!!...

dan apa yang aku lakukan adalah..buat biasa je...hormat tetap hormat...yang penting aku beri senyuman paling manis dari hati walaupun penat...hahaha...yang ni aku rasa tak hipokrit kot..dan aku bukan nyer pandai buat susun ayat2 bagus nak mintak permission ...juz straight to da point je...kak, mintak ijin permisi yaa..dan senyum...tu je...bukan ahli rumah sakit tu jer..ibu bapa, pesakit, orang tua, penjual gado2, mas ojek..sume aku senyum ...tapi nak memperamahkan diri tu susah sket kot...sebab aku ni malas nk buka mulut kalau tak ada benda penting kecuali kalau aku tengah happy...masa tu la aku banyak mulut..hahah..orang tepi2 bagi salam nak ngurat pon aku juz jawab je...padahal sebelum ni malas nak layan.. ( betul ke dorang nak ngurat..ntah2 testing power jer..)

1 minggu ni nak skipping pon tak sempat...kalau sempat pon dah penat...kalau tak penat pon kena buat status...4 status dalam 1 minggu...mana nak cari patient laa..masalah patient dah balik la..satu hal lagi..yang penatnyer naik tangga sampai tingkat 8...tu aku tak bape kisah kot..leh exercise... lagipon kita bagi peluang pada orang yang memerlukan...orang tua..ibu hamil..kita yang masih muda dan cukup 2 kaki sepuluh jari dan kuat lagi naik la tangga...kan bagus...1 lagi nilai murni kena terapkan dlaam diri masing-masing..BERTOLAK ANSUR...

apa yang perlu dilakukan sekarang adalah berdoa semoga sume status yang kita dah buat tu lulus dengan baik..tak perlu HER, tak perlu ulang PADAS..dan yang paling penting..selepas ni bakal menjadi doktor yang bertanggungjawab dan berdedikasi , memberi sehabis baik terbaik untuk masyarakat...!

Tidak ada komentar: