my page

Senin, 25 April 2011

delight day be4 hectic day...



assalamualaikum..

oleh karena terlambatnye keluar stase praktikal..ini menyebabkan aku dan aimi merancang untuk berjalan2 sekitar depok...berjalanan bermula dengan bertolak dari rumah pada jam 5 setengah pagi waktu indonesia barat..setelah sekian lama tak bangun pagi...hahaa...liat sikit laa...terpaksa lah aku menelan pearl kacip fatimah supaya bertenaga sepanjang hari..hehehe..

dari rumah kami naik teksi ke juanda untuk amik train..train dari juanda ke depok memakan masa dalam 50 menit dengan 14 kali berhenti.. harga satu tiket rp5500 1 orang..depok ada dua sebenarnya..depok lama dan depok baru..depok yang kami nak pergi ni depok baru...
sampai depok baru kami berjalan sedikit dengan melewati rumah setinggan di situ untuk kerumah sakit..actually selain kami berdua ada tourist guard sebenarnya..namanye tikot...so beliau laa yang guard kami sampai di hospital HD..kalau sekiranya kami dapat stase radiologi di depok sudah tak kekok lagi sebab dah tau jalan..=)

kami berserapan sebentar..aku makan kuih pukis je..sebab perut aku tak sedap...ni semua gara-gara pearl laa..kalau minum kefin pagi2 mesti sakit perut..tapi malangnya tak sempat melegakan di rumah sebelum bertolak..aigoo!~~~sempat juga kami ke hospital lihat2 di hospital dan melihat hasil foto sebelum doktor sampai..setelah doktor sampai kami pun blaa..dan meneruskan perjalan mengembara di bumi depok..hehe..


mula2 kami sempat ke ITC depok..tapi sebab baru 8 pagi masih awal..so tak buka lagi..so after diskusi kami pun ke tempat mandi2 di depok...lupa plak namenyer...pokoknye dekat dengan grand depok city...selain mandi2 ada flying fox...tempat mandi tu tak besar pon dan kebanyakan anak-anak kecil yang bermain...tambahan pula kami tak bawa baju spare ape pun dan aku memang tak merancang nak mandi sebab nanti sunburn..heheee...ingatkan nak main flying fox..tapi kecil ...so lepas ambil gambar kami pun bertolak ke masjid kubah emas..

aku memang dah lama negimpikan berjalan2 di masjid .akhirnya sampai jug hajat aku solat di masjid yang besar...sangat cantik...pe lagi ambil laa gambar..hehee...aku sempat solat berjemaah di masjid tu...bestnyer..oleh kerana telkung 1 je..so aimi tak dapat menyertaijemaah zohor...huhuhu..tak pelaa..





lepas berjalan-jalan kami singgah makan di kafeteria sekitar masjid kubah emas...dan kami melanjutkan perjalanan ke ITC depok..untuk waktu sekarang ni pasti dah buka..mula-mula memang tak nak shopping...tapi memandangkan ade sahaja keperluan yang kena beli..akhirnya aku beli la juga helai inner untuk di pakai dengan baju jaga malam..skirt...dan beg untuk barang dokter...
kami bertemu tikot di depan ITC dan pulang dengan menaiki train ekonomi 1500 rp ke jakarta..

delight tidak berhenti setakat itu..malam kami sambung dengan makan di HANAMASA...hehee..rasanya setahun sekali aku makan tempat2 macam ni..yelaa last year aku sibuk dengan gym ..lepas tu kena jmat duit semua...ehhehe...bestnyer 1 hari penuh jalan dengan makan...journey ke sukabumi rasanya tak menjadi kot sebab bajek dah lari..nak simpan untuk koas lagi...huhuhu




Tidak ada komentar: