my page

Jumat, 18 Juni 2010

triple C~~~~~

ASSALAMUALAIKUM

lama x menulis dan mencatat kegiatan aku sehari-hari kat blog ni...mungkin tak ade cerita yang best, kalau ada pun bosan. sikit-sikit exam. sikit-sikit cerita pasal tensen sebab belajar. tapi sebab dah lame giler-giler-giler ..nak hampir setengah tahun kot.. banyak cerita yang aku nak kongsi bersama...hehhehe...
chances( peluang).
pada cuti bulan 2 hari tu aku tak balik malaysia. kononnya aku nak belajar lebih, nak belajar balik semua anatomi dan fisiologi dasar semula. lagi pon kalau aku balik tak buat ape-ape pon. duduk rumah makan tidur makan tidur tu bukan aku, tapi kat sini pon lebih kurang gak, tapi oleh kerana sekililing aku semua pakat belajar tak delaa aku rasa malas gak. sikit-sikit mesti nak mengadap buku gak. mujur bulan 2 ni aku tak amik short sem, coz sem genap aku dah lulus dah, xde masalah. aku rasa semua orang tau kot aku ni health freak and slim obsess!..ahahhaa...
dan aku dapat rasakan kenaikan berat badan aku walaupun tak sampai 60 pon. ibu pon dah tegur..yang paling mencabar keegoan aku 5zul pon cakap aku berisi...aiiihh!!...ni tak boleh jadi. oleh kerana keinginan nak kurus aku tu memuncak aku pon tanyer budak lelaki yang masuk gym. nampaknyer faizal lah yang boleh tolong. tapi tu laa kat gym tu ak de mmber lelaki jer. member perempuan semua p gym kat CP...tapi jauh kat situ dan x bpe familiar...lelaki pon lelaki laaa..ahahhaa...so sampai sekarang aku mengegym...tapi xdak laa turun sangat...3 kilo jer..so sekarang berat aku dah 54kg...sasaran aku 50kg before raya nanti..sempat x erk..?? korang doa-doakan lah ..sometym aku mmg nak terasa makan sedap2...tapi kadang aku curi-curi gak..yang pasti bende yang aku jarang makan dan x makan ialah gorengan, daging merah coklat(sikit pon makan gak ..ehhehe)..tu je laaa....gula ak pon cut gak...tapi kopi or nescafe x leh cut cz xde bnde tu ak x leh study..ahahhaa...psiko jerr..tu yang pertama..peluang masuk gym..sekarang aku dah jd mmber gym..ehehhe

chellenges.....
cabaran dalam belajar semakin tinggi..sekarang dah masuk sem 6...dah xlama koas. sekarang blok obgyn.. aku memang dari dulu nak jadi doc obgyn....tapi bila doc adrian cakap doc obgyn busy..sampaikan banyak doc obgyn tak kahwin-kahwin...huhuhu...aku x nak laa macam tu..kalau boleh aku after 1-2 tahun kerja doc or after housemanship aku nak kahwin walaupun sampai sekarang belum de calon lagi..ahahha!!~~...so sekarang tengok kemampuan aku laa..kalau aku rasa aku mampu jadi doc obgyn yang bagus ak memang nak setia obgyn, kalau tak internal pon aku minat gak..ahaha..surgery pon best...so semua tengok kecenderungan kemampuan aku...ehhehe...
aku bukannyer nak gatal sangat berkahwin , tapi memandangakan ape yang aku belajar setakat ini, pregnant late age banyak risiko nyer..so ak x nak laa mengundang risiko pada diri sendiri. senang cakap jaga kesehatan dari sekarang , so risks tu xde laa besar sangat..huhuhuhu~~~

choice....

pilihan sekarang pada tangan aku sekarang..aku x nak laa merancang sangat..juz follow de flow...banyak benda yang rancang semua tak menjadi,, ape yang terjaid disebaliknyer...sebab tu kadang-kadang aku seuka pikir benda yang bukan-bukan or negatif dan berharap ape yang aku pikir tu tak menjadi..hahahaa..yang penting sekarang ingat Allah, ibu bapa, cita-cita dan sentiasa berusaha dan tawakkal pada Allah..
elaun yang aku dapat ni bukan free2...so segala penat lelah aku ni , merupakan bayaran selma dapat elaun ni..dan akuharap x sia-sia laa segala usaha dan pengorbanan duduk kat sini 5 tahun..
aaaminnnnnnnnnnnnnnnnnnn.....................

Tidak ada komentar: