my page

Sabtu, 19 April 2008

SemoGa PaNjanG Umo...!!!..(",)




PAdA tanggal 8 april yang lepas aku telah mengadakan party hari lahir ku sempena yang ke-20 tahun...beberapa teman aku telah jemput selain housemateku....hurmmm...pejam celik- pejam celik ...sekejap sahaja aku sudah menginjak umur yang ke 20 tahun...ini bermakna zaman remaja ku telah berlalu...dan sekarang aku mula melangkah alam pradewasa..hahaha....kadang-kadang terfikir juga...dengan perangai seperti kebudak-budakan ...tapi kadang-kadang je laa..layak kah aku untuk menjadi seorang dewasa...nampaknya...layak atau tidak ...harus dan wajib untuk berubah...huhuhu...




lagi.. satu aku kadangkala terfikir juga...orang dahulu kan kahwin awal...seusia aku...dan boleh memikul tanggungjawab yang besar....tapi bila memandang diri sendiri....aku rasa tak bersedia lagi untuk memikul tanggungjawab itu...kerana aku masih memerlukan teman-teman dan ibu bapa serta adik-adik dalam hidup aku...adakah aku belum matang dari segi hal ini...??..




lagipun aku mempunyai impian sendiri...impian untuk dIi sendiri dan juga untuk ibu bapaku...sebelum melangkah alam yang lebih serius....taai kata sudah ditakdirkan ...terima je lah dengan hati yang redha...huhu




bila duduk sorang-sorang mesT aku teringat zaman-zaman ketika kecil...hehehe...semua rasa ada...pahit manis...kelat...masin ...apa lagi....tak sangka aku ni...boleh tahan juga nakalnya...tapi nakal- nakal pun...alhamdulillah..sampai juga ke tahap sekarang ni....cuma sekarang ni....bertahan dan berusaha sahaja...tinggal 5-6 tahun je pon....harap -harap boleh bersabar...tak kan aku nak korbankan....usaha aku selama ini hampir berbelas tahun kerana satu minit kelalainan...ooowh..tidak....harap-harap dijauhkan...




terima kasih abah dan mak...kerana memukul aku ketika kecil...walaupun ia menyakitkan tetapi pukulan itu adalah pengajaran yang tidak ternilai harganya..ntah laa..berapa banyak hanger yang patah dibuatnya...hahaha...tapi xde laa nakal sampai curi ayam ker...besalah...anak sulung...ada je laa tugas kene buat...kalau x jaga adik....kene basuh kain...tapi yang bestnyer...duk jauh2 camni..bila balik kampung.... nampak perbezaan yang ketara.... mak dah x suruh basuh kain dah...adik aku pulak yang kena...kah3....ok laah tu...adil..




tapi boring ape kalau tak buat keje... asyik makan tido makan tdo...bulat laa badan aku...hurm...kenelaah cari keje gak...kalau x cam sia-sia je duk kat kampung kalau balik.,,,




bila berjauhan baru rsa yang mak aku ni sayang juga kat aku....abah aku pon macam tu...kalau duk dekat2 tak terasa pon...huhuhu...betul lah pepatah dahulu kala...


dekat bau tahi...jauh bau bunga...ehehe




Tidak ada komentar: